Luchtgeveerde aanhangwagen voor autotransport
Deze autotransporter is speciaal gebouwd en geoptimaliseerd voor het vervoeren van auto’s. Doordat de trailer is voorzien van luchtvering kan de laadvloer aan de achterzijde bij de oprijstrook volledig tot op het wegdek zakken. Hierdoor ontstaat een zeer geringe oprijhoek, waardoor u vrijwel iedere auto zonder problemen en vooral veilig de aanhangwagen op en af kunt rijden. Zelfs verlaagde sportieve auto’s met een zeer geringe bodemvrijheid.
Type Transporter | Maat Laadvloer | Laadvloerhoogte | MTM | Leeg Gewicht | Laadvermogen |
AA235/4520 | 458x200 cm | Ca. 34 Cm | 3500 Kg | Ca. 820 Kg | Ca. 2680 Kg |
Autotransporter enkelas of dubbelas
De Tohaco autotransporter is leverbaar als enkelas of dubbelas trailer. De maximale laadvloerbreedte van de autotransporter bedraagt 200cm! Oprijplaten zijn niet meer nodig, want met de luchtvering laat u de laadvloer eenvoudig op de straat zakken. Daardoor veel veiliger op en af rijden en het gerammel van oprijplaten onderweg is verleden tijd. En wat te denken van geen fysieke belasting meer door het werken met oprijplaten.Afstandsbediening
Om zelfstandig te kunnen laden en lossen is een afstandsbediening leverbaar, om de heftijd te verkorten kan de autotransporter voorzien worden van een 2e compressor met extra luchttank.Veilig rijden met Tohaco autotransporter
Door het lage zwaartepunt en het laden tussen de wielen is de autotransporter uiterst stabiel en zeer koersvast. “Springen” op een slecht wegdek, zoals bij een conventioneel geveerde aanhangwagen, behoort tot het verleden. De niveauregeling zorgt ervoor dat de Tohaco autotransporter tijdens het rijden altijd op dezelfde rijhoogte staat, wat resulteert in een zeer rustig en voorspelbaar weggedrag. Hierdoor kunt u zich concentreren op een veilige rit.
Ook bij het laden en lossen blinkt een Tohaco uit in veiligheid. Doordat de laadvloer kan afzinken tot op het wegdek, zijn oprijplaten overbodig. Hierdoor is er geen risico op schade of letsel door naast de oprijplaat te rijden. Maar denk ook aan fysieke belasting door het tillen van zware oprijplaten, of het gerammel tijdens het rijden, allemaal verleden.